SİZİN FORUMUNUZ SİTESİNE HOŞ GELDİNİZ!
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

SİZİN FORUMUNUZ SİTESİNE HOŞ GELDİNİZ!

BURDA HERTÜRLÜ BİLGİ KAYNAK OYUN YAMA BULUNUR.TÜRKİYE'NİN PAYLAŞIM SİTESİDİR.BURASI SİZİNFORUMUNUZDUR.
 
AnasayfaAramaLatest imagesKayıt OlGiriş yap

 

 KONFORUN ARTTIRILMASI

Aşağa gitmek 
YazarMesaj
Misafir
Misafir




KONFORUN ARTTIRILMASI Empty
MesajKonu: KONFORUN ARTTIRILMASI   KONFORUN ARTTIRILMASI EmptyCuma Mayıs 21, 2010 3:05 pm

OTOMOTİV SEKTÖRÜNDE KONFORUN ARTTIRILMASI

Motorlu taşıtlar üretilmeye başlandığında ilk amaç aracı yürütmekti. Daha sonraları güvenlik ve konfor ön plana çıkmaya başladı. Otomotiv sanayisinde rahatlık konusu giderek büyük önem arz etmeye başladı. Artan rekabet ve müşteri beklentileri doğrultusunda ülkelerin sürücü/yolcu güvenliği ile koydukları standartlar da değişti. Asıl olarak konfor rahatlık demektir. Ama otomobil dünyasında o kadar çok rahatlık faktörü vardır ki; bunların arasında yol sarsıntısını absorbe etme yeteneği ve kolaylık sağlayan donanımlar bunlardan birkaçıdır.
İlk olarak dolma tekerlerden havalı tekerleklerle başlayan konfor kavramı daha sonra kendini pnömatik direksiyon, elektrikli camlar ve klima gibi elemanlarla kendini gösterdi. Burada günümüzde otomotiv firmaları tarafından standart ve opsiyonel olarak sunulan konfor sistemlerinden bahsedeceğiz.
Bahsedilen bu konfor donanımlarını su şekilde sıralayabiliriz. Bunların birçoğu standart diğerleri ise opsiyonel olarak sürücüye sunulmaktadır. Konfor donanımları genel olarak sürücüyü ön planda tutar ve araç üzerine konulan ve yapılan bütün sistem değişiklikleri konfor üzerine tasarlanmıştır.
Bunlar genel olarak; abs,asr,ebd,ses sitemi,koltuklar,yol bilgisayarı,otomatik camlar,klima lastikler,sunroof,cruise kontrol,akıllı gösterge panelleri,otomatik transmisyon,navigasyon,bas yada eba vb sistemlerdir. Yüzeysel olarak bakıldığında yukarıda bahsedilen sistemler he ne kadar küçük ve basitmiş gibi görünüyorsa da bir sürücü için son derece önemli kolaylık ve eşsiz bir konfor sunmaktadır.
Basit olarak bu konfor özellikleri ve bize sunmuş olduğu kolaylıklardan bahsedecek olursak;

1. ABS(antiblok brake system)


• Bu sistem sürücülere, tekerlekler kilitlenmeden fren yapma olanağı sağlar. Ani frenler ve ıslak zeminlerde devreye giren ABS, kullanılan aracın manevra ve kontrol yeteneğini arttırarak, sürücüye yardım ve konfor sunar.

2. AKILLI GÖSTERGE PANELLERİ

• Günümüz araçları gösterge panellerinde her tür bilgiye ışıklar ve yazılar yardımıyla ulaşmak mümkün. Hız, devir, motor sıcaklığı,yakıt durumu,yağ basıncı ve akünün yanı sıra vites durumu,kilometre,bakım zamanı,emniyet kemeri,el freni,hava yastığı,klima ve arıza bilgileri gibi çeşitli bilgileri sürücüye sunmak kaydıyla sürücüye konfor sunar.

3. SUNROOF


• Tavanda açılıp kapanabilen bir tür cam mekanizmadır. Asıl amaç; seyahat eden yolcuların daha ferah zaman geçirmesi ve havalandırmanın en iyi düzeye çıkarılmasıdır. Yarısına kadar açılabilen bu sistem son derece estetik bir yapı olarak karşımıza çıkmaktadır.

4. NAVİGASYON

• Yüksek sınıf araçlarda opsiyonel olarak sunulan bu sistem, tft bir ekran sayesinde uydu bağlantısıyla aracın nerde olduğunu harita üzerinde göstererek sürücüye kolaylık ve konfor sunmaktadır

5. SES SİSTEMİ;


• Günümüzde üretilen araçlarda radyo teyp standart olarak araçların üzerinde bulunuyor. Bu teyplerin cd ve mp3 çalabilir olanları da sürücüye sunulmaktadır.

6. LASTİKLER;

• Motorlu taşıtlar ilk üretilmeye başlandığı dönemlerde metal jant üzerine kaplanan lastiklerin yerini iç lastikli tekerler almıştır. Daha sonra bunu iç lastiksiz tubeless lastikler takip etmiştir. Günümüzde hala kullanılan tubeless lastikler konfor açısından büyük önem taşımaktadır.

7. HİDROLİK DİREKSİYON;

• Hidrolik yardımlı güç direksiyonları, direksiyonu döndürme kuvvetini azaltmak ve şoföre daha kolay şekilde yöneltme imkânı vermek üzere düzenlenmiştir. Bunun içinde hidrolik basınçlardan yararlanılmıştır. Ayrıca bu direksiyon sistemleri ile araç hızının düşük olduğu zaman ve park esnasında daha fazla hidrolik yardım uygular, araç hızı arttıkça hidrolik yardım miktarı azaltarak daha rahat ve güvenli sürüş sağlıyor.


8. KOLTUKLAR;
• İlk olarak öne arkaya ilerleyen ve yatabilen ön koltuklar üretilirken günümüzde çok çeşitli koltuklar üretilmektedir. Konfor açısından çok önemli olan koltuklarda, ısıtma, havalı bel ayarları, elektrikli yükseklik ve yatma ayarlarının yanı sıra kişiye göre hafızalar bulunmaktadır.

9. OTOMATİK TRANSMİSYON;

• 1960’lardan beri kullanılan otomatik transmisyonlar, sürücünün debriyaj pedalı ve vites kolu kullanmadan kolaylıkla ve rahat bir şekilde kullanmasını sağlıyor. Günümüzde otomatik transmisyonlar oldukça gelişmiş, triptonik, mekatronik gibi çeşitleri üretilmeye başlanarak sürücüye daha konforlu bir sürüş keyfi arzu edilmiştir.

10. KARARAN AYNALAR;

• İç ve dış dikiz aynalarında kullanılan bu sistem, aracın arkasında takip halinde olan aracın farları yan ve iç dikiz aynalarından sürücünün gözüne gelerek görüşü önemli oranda etkiler. Bunu engellemek için dikiz aynaların içine yerleştirilen bir mekanizma ile ışık gelmeye başladığından itibaren ayna kademeli olarak kararmaya baslar ve ışık şiddeti başlangıçtaki kadar sürücünün gözünü almaz. Böylelikle daha rahat bir gece sürüşü sağlanmış olur.

11. CRUISE CONTROL(hız kontrol)


• Bu sistem çalıştırıldığında son hızınız hafızaya alınıyor ve aracı siz gaza basmadan o hızda sabit bir şekilde gitmesini sağlıyor. Genellikle uzun yolculuklarda tercih edilen bu sistem sürücüye olağanüstü bir konfor sunmaktadır.

12. BUZ DOLABI VE AKILLI BÖLMELER;

• Geniş ve aile tipi araçlarda bulunan bu sistemde çeşitli gözler, büyük aileler için kolaylık sağlıyor. Bu gözler neredeyse aracın her tarafında bulunabiliyor. Ayrıca bu tip araçlarda soğutmasını klima açıkken yapan ve küçük ama kullanışlı buzdolapları olabiliyor.

13. DİĞER KONFOR ELEMANLARI;


• Sürücü ve arka yolcu dirsek dayanakları
• Sürücü tarafında, üstte gözlük cebi,
• Kolay tekerlek değiştirme elemanları,
• İçerden açılabilen bagaj kapağı ve yakıt deposu kapağı vb.. gibi eleman ve mekanizmalar tamamen sürücünün daha rahat,konforlu ve güvenli bir şekilde araç kullanmasına olanak tanıyor.

BU ANLATIMIN SLAYTINI İNDİR

[Linkleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
 
KONFORUN ARTTIRILMASI
Sayfa başına dön 
1 sayfadaki 1 sayfası

Bu forumun müsaadesi var:Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
SİZİN FORUMUNUZ SİTESİNE HOŞ GELDİNİZ! :: OTOMOTİV İLE İLGİLİ HER ŞEY :: KONFORUN ARTTIRILMASI-
Buraya geçin: